Sesongens første arrangement, som fant sted på Konnerud, leverte til terningkast 6 og 20 i stil. Dette var moro!
Dagen før lå vogntog på tvers og biler i grøfta på grunn av noe rufsete vintervær. Men denne dagen var værgudene på vårt lag og skjenket oss, om ikke strålende sol, men i hvert fall finfint vintervær og lite vind. Takket være mye snøfall de foregående dagene var løypene helt upåklagelige. Selvsagt skal Konnerud IL ha brorparten av æren for de nydelige trikkeskinnene på arenaen. Og idrettslaget kan mer enn å bare lage skispor. De kan virkelig arrangere idrettsarrangementer for barn; så blide og dyktige folk skal man lete lenge etter. Så tusen takk, Konnerud IL!
Rennkontoret åpnet kl. 11 men allerede i god tid før det var de ivrigste deltagerne på plass. Det er jo fullt forståelig; man må varme opp og ikke minst bli godt kjent med løypene. Da klokka slo 11.45 føltes det ut som om alle barna i Drammen kommune var samlet på skistadion og ventet tålmodig på dagens start. For det var virkelig mange mennesker samlet på arenaen. Kan det være ny deltagerrekkord, mon tro…?
Og presis kl. 12.00 kunne vi slippe jubelen løs og de første deltagerne ut i traséen. Vi kunne observere flere langrennteknikker fra de unge langrennsløperne; diagonalgang, dobbelttak, staking, enkeldans og passgang for å nevne noen men felles for dem alle sammen var den fantastiske innsatsen som de viste i skisporet i dag. Dette lover virkelig godt for skisporten i Norge i årene som kommer. Applaus skal også publikummet ha, for de heiet deltagerne gjennom hele løypa og helt inn i mål. Det var nok en ordentlig motivasjonsboost for våre spreke og idrettsglade langrennsløpere.
Joker Konnerudgata delte ut saft til den store gullmedaljen til de glade og slitne barna ved målgang, og idrettslaget hadde sin fulle hyre med å dele ut velfortjente premieposer fra Joker. Og til dere som lurte…ja, det ble deltagerrekord med litt under 500 deltagere. Fantastisk!
Vi gleder oss allerede til neste arrangement på Konnerud for dette må gjentas. Takk til Konnerud IL, Joker Konnerudgata og til våre sponsorer som muliggjør slike arrangementer. På gjensyn!